Inilah 4 Jenis Lelaki Yang Ditarik Oleh Wanita Kedalam Neraka


Betapa hebatnya daya pikat serta tarikan wanita, bukanlah saja didunia. Tetapi di akhirat juga sekian, jadi golongan lelaki yang bergelar bapak, suami, abang, atau anak mesti memainkan fungsi mereka dengan sungguh-sungguh. Seseorang wanita itu jika di yaumil alkhirat kelak bakal menarik empat kelompok lelaki bersamanya ke neraka. 

Tulisan ini bukanlah untuk merendahkan wanita, namun demikian sebaliknya agar golongan lelaki memerankanannya sesuai sama hak serta teliti, dan berwaspada bakal tanggung jawab yang dipikul didunia! Hai beberapa orang yang beriman, peliharalah dirimu serta pakar (keluarga) mu dari api neraka yang bahan bakarnya yaitu manusia serta batu (Q. S. At-Tahrim (66 : 5) 

Di bawah ini adalah 4 Type Lelaki Yang Ditarik Oleh Wanita Kedalam Neraka : 

1. AYAHNYA 
Jika seorang yg bergelar bapak tidak memperdulikan anak-anak perempuannya didunia. Dia tidak memberi semua kepentingan agama seperti mengajar sholat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak tutup aurat. Kurang cuma berikan kemewahan dunia saja jadi dia bakal ditarik ke neraka oleh anaknya. 

Jika seorang yang bergelar bapak tidak mempedulikan anak-anak perempuannya didunia. Dia tidak memberi semua kepentingan agama seperti mengajar sholat, mengaji dan lain-lain. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak tutup aurat. 

Kurang bila dengan cuma berikan kemewahan dunia saja. Jadi dia bakal ditarik ke neraka oleh anaknya. Duhai lelaki yg bergelar bapak, bagaimana hal situasi anak perempuanmu saat ini? Adakah kau mengajarnya bersholat, tutup aurat? pengetahuan agama? Bila kurang satu diantaranya, jadi bersedialah untuk jadi bahan bakar neraka Jahannam. 

2. SUAMINYA 
Jika sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas diluar rumah, hiasi diri bukanlah untuk suami namun untuk pandangan golongan lelaki yang bukanlah muhrim. Jika suami berdiam diri meskipun dia seseorang alim, umpamanya sholat tidak lupa, puasa tidak tinggal, jadi dia bakal ikut ditarik oleh isterinya nantinya berbarengan ke neraka. Duhai lelaki yg bergelar suami, Bagaimana hal situasi isteri tercintamu saat ini? Dimanakah dia? Bagaimanakah akhlaknya? Bila tidak kau menjaganya mengikut ketentuan syari’at, jadi terimalah hakikat yang kau bakal sehidup semati bersamanya di ‘taman’ neraka sana. 

3. KAKAK ATAU ABANG NYA 
Jika ayahnya telah tidak ada, tanggung jawab melindungi wanita jatuh ke pundak abang-abangnya. Seandainya mereka cuma mementingkan keluarganya saja, sesaat adik perempuannya dilewatkan melenceng dari ajaran Islam, tunggu tarikan sang adik wanita di akhirat kelak. Duhai lelaki yang memiliki adik wanita, janganlah cuma melindungi amalmu serta janganlah ingat kau terlepas. Kau akan dipertanggungjawabkan di akhirat nantinya, bila membiarkan adikmu bergelumang dengan maksiat serta tidak tutup aurat. 

4. ANAK LELAKINYA 
Jika seseorang anak tidak menasihati ibu tentang tindak-tanduk yang menyimpang dari Islam. Apabila ibu bikin kemungkaran pengumpat, bergunjing, serta lain sebagainya jadi anak lelaki itu bakal turut di bertanya dan disuruh pertangungjawabannya di akhirat nantinya. Jika seseorang anak tidak menasihati seseorang ibu tentang tingkah laku yang haram di segi Islam. Apabila Ibu bikin kemungkaran mengumpat, memfitnah, mengata-ngatai dan lain-lain jadi anak itu bakal disoal serta dipertanggung jawabkan di akhirat nantinya serta nantikan tarikan ibunya ke neraka. 

Duhai anak-anak lelaki sayangilah ibumu nasehatilah dia bila tersalah atau terlupa, karena ibu juga insan umum, sekali terlepas dari lakukan dosa. Selamatkanlah dia dari jadi ‘kayu api’ neraka, bila tak, kau akan ditarik jadi pertemanannya. Lihatlah begitu hebatnya tarikan wanita bukanlah saja didunia jadi di akhirat juga tarikannya demikian hebat. Jadi golongan lelaki yang bergelar bapak/suami/abang atau anak mesti memainkan kegunaan mereka. 

Subhanallah, mudah-mudahan kita terlepas dari 4 Type Lelaki Yang Ditarik Oleh Wanita Ke Neraka. Janganlah Lupa Like dan Share yaa, agar seluruhnya saudara-saudara kita tahu. Wassalamualaikum Wr. Wb. 
Share on Google Plus

About kakak idar

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.